سفارشات صحافی و طلاکوبی نگارخانه

صحافی از مجموعه هنرهای ماندگاری است که علاوه بر بعد هنری و زیبایی شناختی که در آن می توان یافت ،حق زیادی در انتقال فرهنگ و علوم مختلف از نسلی به نسل دیگر از طریق حفظ و نگهداری کتب و اوراق مهم علمی و دینی در قالب مرتب و جلد سازی این اوراق بر ضمه ما دارد. از این امروزه نیز با گذشت سالها از پیدایش کاغذ و شکل گیری هنر صحافی در کنار حرفه چاپ این هنر والا همچنان ارزش خود را از دست نداده و چون گذشته در جهت حفظ و پیشبرد فرهنگ کتاب و کتابخوانی ( علمی و دینی ) از طریق منظم و مجلد سازی و عنوان بندی این کتب نقش اساسی را ایفا می کند، خوشبختانه  چند سالی است وزارت آموزش و پرورش مدارس سطح کشور را ملزم به صحافی و طلاکوبی دفاترخود از جمله صحافی دفتر امتحانات ، صحافی دفتر آمار، صحافی دفتر ریز نمرات دستی و رایانه ای ، صحافی دفاتر مالی ، صحافی دفتر سیاهه نمرات ،صحافی دفتر ارزشیابی توصیفی ، صحافی دفتر کلاسی و…. نموده است که این کار ضمن کمک به حفظ و بقای این هنر سبب ماندگاری بیشتر این اسناد و مدارک به جهت مراجعات مکرر به آنها جهت سوابق دانش آموزی و نیز کار آفرینی برای عده ای از جوانان علاقمند به این حرفه شده است . از این رو فروشگاه نگارخانه ضمن ارج نهادن به این هنر والا  با توجه به سبقه کاری ۲۰ ساله خود در امر صحافی اقدام به صحافی و طلاکوبی دفاتر مدارس با بهترین کیفیت از لحاظ مواد اولیه به کار رفته ، کیفیت انجام کار و قیمت تمام شده با امکان ارسال رایگان به سراسر کشور نموده است . به این جهت این فروشگاه آمادگی دارد تمامی سفارشات صحافی از جمله صحافی دفاتر مدارس ، صحافی پایان نامه ، پانچ فنر دوبل و مارپیچ جزوات ،صحافی اوراق اداری ،صحافی سررسید و سالنامه ، صحافی نقشه های شهرداری ، صحافی دفاتر روزنامه ، صحافی دفاتر حسابداری ، صحافی انواع جلد های تیغی فرانسوی با بهترین مواد اولیه موجود در بازاز مثل ، گالینگور ،چرم ترمو،سلفون ،پارچه ،جیر،اشبالت در کمترین زمان ممکن و بهترین قیمت جهت برای مصرف کننده به انجام برساند.

 

برای ورود به صفحه سفارش صحافی و طلاکوب کلیک کنید

نمونه متن لوح تقدیر اداری

نمونه متن لوح تقدیر اداری

کارمند عزیز و نمونه

سرکار خانم ………..* جناب آقای …………

به این وسیله به رسم یاد بود و به پاس قدر دانی از شما کارمند مسوول و وظیفه شناس که با الهام از تخصص و تعهد و کاربرد مهارت های لازم کاری ، احترام و اکرام به ارباب رجوع ، تقویت حضور و انجام امور محوله به نحو احسن برای پیشرفت شرکت اهتمام ویژه می ورزید ؛ این لوح تقدیر ، پیشکش حضور پر لطفتان می گردد.

اطمینان کامل داریم ، تمام تلاش خود را برای انجام وظایف شغلی و مسوولیتهای قانونی ، پیشرفت نظام اداری و اعتلای کشور به کار گرفته و وجدان کاری ،عدالت ، صداقت ، امانت داری ، راز داری و خدمت را سرلوحه ی گفتار و کردار خود قرار داده و ارزشهای دینی ، انسانی ، اجتماعی ، و قوانین ، مقررات و ضوابط را در انجام فعالیت های سازمانی و اداری رعایت نموده و در همه حال به مقررات حاکم و منشور اداری و اخلاقی پایبند بوده و تلاش خود را در جهت جلب رضایت ایزد متعال به کار می بندید و همواره شادابی و نشاط را در محیط کار ترویج می نمایید.

با تقدیم بهترین آرزوها
مدیر یت ….

 

خدمات چاپ سیلک و صحافی نگارخانه

خدمات چاپ سیلک و صحافی نگارخانه

با بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت در چاپ سیلک و صحافی

خدمات صحافی:

ساخت لوح های تقدیر و سپاس , منو های لوکس و فولدر – ساخت انواع تندیس و هدایای تبلیغاتی

صحافی : سیمی , دوخت و ته چسب ** جلد سازی : گالینگور , سلفون , چرم و ترمو ** ساخت انواع کلاسورهای سفارشی , چاپی و تبلیغاتی **ساخت انواع جلدهای کلاسور ، دفاتر کلاسوری مدارس ، زونکن و تبلیغاتی ** ساخت انواع البوم ، کالیته ، سر کالیته برای پارچه ، پرده ، چرم ، پاکت ، موکت، کفپوش ، MDF و ….

خدمات چاپ سیلک :

چاپ انواع پلاستیک کیلویی ** چاپ انواع تقویم و سررسید ** چاپ انواع پوشه دکمه دار ** چاپ روی لباس کار **و چاپ انواع هدایای تبلیغاتی …

 

فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه

ساخت لوح تقدیر ، لوح یادبود و انواع تندیس

ساخت لوح تقدیر ، لوح یادبود و انواع تندیس

یکی از خدمات ارائه شده توسط فروشگاه صنایع دستی نگارخانه ، طراحی و ساخت تندیس و لوح تقدیر می باشد که امروزه جایگاهی برجسته را در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و تجاری به خود اختصاص داده است.

بزرگداشت یک شخصیت یا یک رویداد افتخار آفرین نیازمند یک سند فاخر و ارزنده برای ثبت در حافظه اجتماع و تاریخ است. مدال ها و نشان ها از گذشته های دور تا کنون به عنوان ابزار ثبت افتخار قهرمانان به کار می رود..

امروزه از این ابزارها با همان فلسفه ی کاربردی بهره گیری می شود اما به کارگیری لوح تقدیر، برای سپاس و بزرگداشت از شخصیت ها متداول تر و مرسوم تر است. لوح تقدیر به طور معمول در یک آیین بزرگداشت اعطا می شود، بنابراین کارکرد یادبود آن مراسم را هم داراست.

گاهی یک مدرک تحصیلی یا حرفه ای به صورت یک لوح تقدیر ارزشمند و زیبا ارائه می شود تا بستر مناسبی برای نمود ارزش و اعتبار آن مدرک فراهم شود.

لوح تقدیر شامل یک نوشتار زیبا روی یک زمینه مناسب است که اعتبار آن با مهر و امضاء یک شخصیت حقیقی یا حقوقی یا یک نهاد با صلاحیت تایید می شود درونمایه نوشتار، سپاسگذاری و گرامیداشت یک کار افتخار آفرین یا تایید به دست آوردن یک جایگاه ارزشمند است

با توجه به این موارد، یکی از حوزه هایی که فروشگاه صنایع دستی نگارخانه، با توجه به گسترده بودن و فراگیر بودن آن، در زمینه ارائه خدمات طراحی و ساخت تندیس و لوح تقدیر، به آن توجه ویژه نموده است، حوزه لوح های تقدیر است.

در زمینه لوح های تقدیر، فروشگاه صنایع دستی نگارخانه، با نگاه هنری مبتنی بر شاخص های فرهنگ ایرانی، دستاوردهای منحصر به فردی در این رابطه پدید آورده است. خلاقیت در طراحی تزیینی و طراحی فنی، بهره گیری از تکنیک های گوناگون اجرایی و به کارگیری ابزارهای پیشرفته و مواد اولیه متنوع به آفرینش دستاوردهایی می انجامد که جدای از یک لوح تقدیر، ارزش یک اثر هنری را هم در بر دارد.

 

فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه

آموزش صحافی پایان نامه با دستگاه طلاکوب دیجیتال

برای مشاهده ادامه آموزش به وب سایت https://negar-khaneh.ir مراجعه کنید

آموزش صحافی پایان نامه با دستگاه طلاکوب دیجیتال

 

با سلام در این بخش قصد دارم توضیحاتی در مورد صحافی همراه با تصویر خدمتتون ارائه بدم که البته مطالبی اینجا مطرح میکنم حاصل تجربیات شخصی خودم و برخی همکاران هست که ممکنه با روش شما متفاوت باشه که در این صورت ممنون میشم اگه نظرات و تجربیات مفیدتون رو همینجا مطرح کنید تا هم بنده و هم دیگران از تجربیات شما استفاده کنند چرا که متاسفانه برخی همکارامون وقتی ازشون سوال می کنی یا درخواست راهنمایی داری از کمک کردن خودداری می کنن ولی با توجه به جمع دوستانه که به لطف آقای تقوی عزیز در کنار هم جمع شدن از هیچ کمک و راهنمایی نسبت به همدیگه دریغ نمی کنن لذا تصمیم گرفتم هرچی بلدم اینجا به اشتراک بگذارم و امیدوارم شما همکار گرامی هم از این طرح استقبال کنی و ما رو از تجربیاتت بی نصیب نذاری. 

و اما نحوه صحافی من:
اولین کاری که من می کنم اینه که برگه های رو مرتب می کنم و یه چیز سنگین مثل منگنه! یا هر پیز شبیه یه اون رو روی لبه برگه ها میزارم و ته کار رو پسب می زنم تا در بقیه مراحل از هم نپاشه ….به ادامه مطلب مراجعه بفرمائید..
بعد از چند دقیقه که چسب خشک شد کار منگنه زدن رو شروع می کنم معمولا ۴ تا منگنه به ته کار میزنم و سعی میکنم منگنه ها حتی الامکان کنار باشن تا کار راحت تر ورق بخوره و باز بشه
البته گاها به خاطر تعداد زیاد برگه ها و قطور بودن کار که منگنه دیگه جوابگو نیست مجبور به دوختن کار میشم که بعدا در مورد دوخت هم توضیح خواهم داد.
بعد از منگنه کردن سر منگنه ها رو که کمی برجسته هست با ضربه چکش پرس میکنم تا به بهتر شدن کیفیت کار و زیباییش کمک کنه
بعد از دوخت یا منگنه و پرس کردن منگنه ها حالا نوبت به چسبوندن کاغذ بدرقه می رسه که تو کار های سایز A4 برای بدرقه من از کاغذ A3 که از وسط تا کردم استفاده می کنم به این شکل که روی منگنه و کمی اونورتر از منگنه رو چسب میزنم

و کاغذ بدرقه رو به کار می چسبونم و بخاطر اینکه چسب به صورت یکنواخت زده بشه از یه طلق کمک میگیرم

همینکار رو برای هر دو طرف انجام میدم و بعد یه نوار کاغذی دیگه هم برای تقویت این قسمت از کار که زیاد باز و بسته میشه و ممکنه زودتر از بین بره روی کار می چسبونم

بعد قبل از اینکه طرف دیگه این نوار تقویتی رو بچسبونم به دو سر ته کار شیرازه می چسبونم (البته بعضی همکارا بهش گوشواره هم میگن!) که تو تصویر زیر مشخصه

در نهایت کار به شکل تصویر زیر درمیاد در واقع تا اینجا شد کار ساخت دفتر که داخل جلد قرار میگیره

از این به بعد وارد مرحله جلد سازی میشیم.
جلد رو هم که از قبل طلاکوبی کردیم، حالا اولین کاری که من انجام میدم پیدا کردن وسط متن عطفی هست که طلاکوبی شده که من به صورت چشمی متن رو از وسط تا میزنم و اثر این تا خوردگی سمت سفید جلد برای چسبوندن شیرازه مشخص میشه، تو کار هایی که عطفشون طلاکوب نداره قضیه فرق میکنه که اونم بعدا توضیح خواهم داد.

حالا باید شیرازه مناسب با توجه به تعداد برگه ها و ضخامت کار رو انتخاب کنیم (من معمولا این شیرازه ها رو به صورت آماده در اندازه های پرکاربرد دارم) شیرازه رو باید طوری انتخاب کنید اندازه ضخامت کار و مقواهای دوطرفش باشه نه کمتر یا بیشتر این به زیبایی کا کمک میکنه

حالا باید وسط شیرازه رو هم پیدا که من این رو هم به صورت چشمی پیدا می کنم و روی خط تایی که تو مرحله قبل ایجاد کردیم می چسبونیمش

بعد از چسبون شیرازه و قبل از اینکه چسبش کاملا خشک بشه یه بار جلد رو برگدونید و چک کنید که آیا شیرازه درست و سر جاش چسبیده یانه، اگه نه چون هنوز چسب خشک نشده می تونید جابجاش کنید تا دقیقا سر جاش بچسبه

حالا نوبت به مقواهای دو طرف میرسه، برای چسبوندن اونها اول باید با فاصله حدودا ۵ تا ۱۰ میلیمتر از شیرازه وسط علامت بزنید هم پایین هم بالا و هم سمت راست و هم سمت چپ شیرازه که مقواها روی این علامت بچسبونید.

علامت ها که مشخص شد حالا یکطرف مقواها رو چسب میزنیم طوری که تمام سطح مقوا با چسب پوشیده بشه

و با دقت مقوا رو روی علامتهایی که تو مرحله قبل زدیم قرار میدیم طوری که لبه های بال و پایین مقوا با لبه های بال و پایی شیرازه تو یه خط قرار بگیره

حالا ۴ گوشه گالینگور رو قیچی میکنیم (بخاطر اینه که وقتی این گوشه ها رو تا می کنیم زیاد ضخیم و برجسته نشه)

بعد شرو می کنیم ۴ لبه گالینگور رو چسب میزنیم

و اول دو لبه پایین و بالا رو به طرف داخل کار روی مقوا تا میکنیم و می چسبونیم

بعد دو لبه سمت چپ و راست رو هم همینطور

حالا دیگه کار جلد سازی هم به پایان رسیده و نوبت چسبوندن دفتری که ساخته بودیم به این جلدی هست که درست کردیم.
دفتر رو داخل جلد قرار میدیم و فاصله بالا و پایینش رو تنظیم میکنیم طوری درست وسط جلد قرار بگیره و حالا داخل جلد اول روی مقوای سمت راست چسب میزنیم طوری که سطح مقوا کاملا با چسب پوشیده بشه

و جلد رو روی دفتر میبندیم تا به کاغذ بدرقه بچسبه دقت کنید که حین کار دفتر داخل جلد جابجا نشه و با کمی فشار روی جلد به چسبیدنش کمک میکنیم

همین کار رو برای سمت چپ جلد هم انجام میدیم و کار رو داخل پرس میزاریم، ولی پیشنهاد می کنم قبل از اینکه کار رو توی پرس بزارید یه چیزی مثل ضایعات گالینگور داخل دو طرف جلد بذارید چون گاها چسب از کاعذ برقه رد میشه و به برگه های بعدی میچسبه و اون موقع هست که دیگه باید کار رو از اول شرو کنید!!!

حالا با خیال راحت کار رو داخل پرس بزارید محکم ببندینش

البته دقت کنید قسمت شیرازه بیرون از پرس بمونه تا احیانا له نشه

اگه سطح داخلی پرستون صاف و صیقلی نیست و روی کار ایجاد ناهمواری میکنه میتونید یه مقوای صاف روی کار و یه مقوا هم زیر کار قرار بدید که البته من خودم همونطور که تو تصویر مشخصه از دو لایه ام دی اف استفاده کردم که واقعا کار رو زیبا می کنه

و بعد از چند دقیقه می تونید کار رو از پرس دربیارید که البته اگه به پرس احتیاج ندارید اجازه بدید کار تو پرس بمونه یا وقتی درش آوردید دوباره چندتا کار دیگه یا یه چیز سنگین روش بزارید تا چسبش کاملا خشک بشه در عیر این صورت به احتمال خیلی زیاد جلدش تاب برمیداره.

تنظیم و گرد آوری فروشگاه نگارخانه-برگرفته از وب سایت صحافی شهریار

فروشگاه اینترنتی نگارخانه،کارت عروسی ،صنایع دستی و چاپ

فروشگاه اینترنتی نگارخانه،کارت عروسی ،صنایع دستی و چاپ

فروشگاه اینترنتی نگارخانه،کارت عروسی ،صنایع دستی و چاپ

فروشگاه اینترنتی نگارخانه،کارت عروسی ،صنایع دستی و چاپ

نگارخانه اولین فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی  در آستانه پنجمین سال فعالیت خود با استفاده از توان داخلی خود اقدام به عرضه انواع کارت عروسی ایرانی و خارجی با بهترین کیفیت کاغذ و چاپ و غیر قابل مقایسه با نمونه های مشابه به صورت کلی و جزئی قابل عرضه در فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه نموده است ، از نمونه های کارت عروسی نگارخانه می توان به کارت عروسی آبرنگی ، کارت عروسی فانتزی ، کارت عروسی شیک با قیمت مناسب ، کارت عروسی ساده و ارزان ،  دفتر بله برون عقد، کارت عروسی چوبی معرق کاری ،  کارت عروسی سه بعدیکارت عروسی طرح خارجی و چاپ ایرانی ، کارت دعوت عقد ، کارت حنابندان ، گیفت حنابندان ،کارت عروسی دست ساز و نیز می توان به نمونه های نفیس کارت عروسی از جمله کارت عروسی پلکسی ، کارت عروسی طرح برجسته ،  کارت عروسی کیف دار اکلیلی ،کارت عروسی خارجی وترکی  ، کارت تولد اختصاصی با امکان درج عکس دلخواه و… فروشگاه اینترنتی نگارخانه توانست هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت به تولید و عرضه انواع لوح تقدیرسلفونی و گالینگوری ، تولید وعرضه انواع کتیبه های سفالی به صورت نقش برجسته متبرک به اسماء انبیاء و ادعیه تحت عنوان لوح تقدیر سفالی ، عرضه انواع مواد مصرفی صحافی و طلاکوبی از جمله گالینگور ایرانی و خارجی( گالینگور ابری ،گالینگور متالیک،گالینگور طرح درختی ، گالینگور سوزنی ، گالینگور طرح دیبا، گالینگور طرح کتان، گالنیگور طرح زیتونی ، گالینگور طرح صدفی، گالینگور طرح شبنم ) ، چسب صحافی ،نوار طلاکوب و نیز دستگاه های مربوط از جمله دستگاه طلاکوب هیدرولیک ، دستگاه برش برقی ، دستگاه طلاکوب دیجیتال ، دستگاه پرس صحافی و…- عرضه انواع تیشرت های بارداری و…. نگارخانه، پنج سال پس از آغاز فعالیت، با امکان تحویل کالا  با سریع ترین سیستم ارسال  در سراسر کشور برای کاربران  «تجربه‌ی شیرین یک خرید اینترنتی» را تداعی می کند.

فروشگاه اینترنتی نگارخانه، کارت عروسی ، صنایع دستی و چاپ

 

شرایط ورود به صنعت چاپ دیجیتال در ایران

شرایط ورود به صنعت چاپ دیجیتال در ایران

نمای جذاب برای یک سرمایه گذاری
بروز رسانه‌های نوین و نیاز به انواع
تبلیغات، رقابت‌های تنگاتنک انواع صنوف، پدیدآمدن انواع تکنولوژی‌ها، پیشرفت روز‌افزون علوم و نیاز به چاپ و.‌.‌. در دنیا موجب توجه هر‌چه بیشتر و پیشرفت روزافزون صنعت چاپ شده است.
دنیای امروز با سرعتی بی‌سابقه به سمت تکنولوژی در حرکت است‌ و در این بین صنعت چاپ همپای سایر تکنولوژی‌ها به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، جوامع امروز در حال ورود به جامعه اطلاعاتی هستند و نیروی محرکه اصلی خود را براساس تکنولوژی تنظیم می‌کنند، از این رو ماهیت حرفه چاپ نیز به دلیل تغییر نیازهای مشتریان، به سرعت در حال پیشرفت است.

مسیری که از قرن‌ها پیش در صنعت چاپ در شکل‌های مختلف آغاز و طی شد، امروز به جایی رسیده که تنها با فشردن یک دکمه از صفحه کیبورد دستور چاپ یک بنر چند‌متری به چاپگر ارسال می‌شود و تنها در عرض چند دقیقه به منصه ظهور می‌رسد که همین دیجیتال‌سازی داده‌ها در حال فرم‌دهی مجدد به صنایع ارتباطی است، به‌گونه‌ای که در دنیا اگر افراد فعال در این عرصه وارد فرآیند جدید دیجیتالی نشوند، شانس بقای خود را در این حوزه از دست می‌‌دهند و از پیام اصلی تغییرات تکنولوژیک که شتاب بخشیدن به گام‌های دیجیتال‌سازی است وا می‌مانند.

بررسی بازار📈📊

کالین تامپسون یکی از کارشناسان حوزه فناوری معتقد است: سودآوری صنعت چاپ طی ۴۰ سال گذشته در دوایر سرمایه‌گذاری به دلایل مختلف دچار تغییر شده است. نیاز به سرمایه‌گذاری در عرصه تکنولوژی‌های نوین دیجیتالی همزمان با کند شدن رشد بازار جهانی باعث شده تا سودآوری صنعت چاپ تحت‌فشار قرار گیرد.

چاپ دیجیتال حدود ۱۳ سال است به شکل رسمی وارد ایران شده و در حال پیشرفت در کیفیت و رشد روزافزون تعداد فعالان است.
امروزه ما در ایران دو نوع اصلی چاپ داریم که شامل چاپ افست و چاپ دیجیتال است. سابقه چاپ افست بسیار بیشتر است، اما تفاوت اصلی چاپ دیجیتال و افست در کمیت کار است یعنی در چاپ افست شما تیراژ بالا چاپ می‌کنید اما در چاپ دیجیتال شما کار را با دقت بیشتر اما در حجم و تعداد کمتر چاپ می‌کنید.

مشتری‌ها دو دسته‌اند:
مشتریان حوزه چاپ دیجیتال دو دسته‌اند؛ اول مشتریان آزاد که در واقع قشر اصلی آنها دانشجویان و سپس افراد عادی هستند که حجم وسیعی از کار متعلق به همین گروه است و بخش دوم شرکت‌ها و مخصوصا رسانه‌های نوین که اینان اغلب کارهای با حجم زیاد را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌سپرند و آن شرکت نیز کارهای چاپ بعد از طراحی را یا در محل انجام می‌دهد یا به آشنایان خود در بازار می‌سپرد.

برای حفظ مشتریان باید به بهره‌وری، ارزش افزوده برای مشتری و پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریان برای گرفتن سرویس از چاپخانه‌ها رو آورد.
مهم‌ترین دلیل مراجعه افراد به چاپ دیجیتال پس از تعداد، سرعت کار است.
مشتری بابت هزینه بیشتری که می‌پردازد تمایل دارد کار را سریع‌تر تحویل بگیرد.
چاپکاران – در هر حد و اندازه‌ای که باشند – باید خود را در خدمت بازارهای تخصصی قرار دهند و این کار را می‌‌توانند از کانال رسانه‌های نوین دنبال کنند.
چنین امری به تلاش فوق‌العاده‌ای نیاز ندارد، هر‌چه نفوذ کامپیوترها و مولتی‌مدیاها در چاپخانه بیشتر شود، شانس بیشتری برای حرکت چاپخانه در مسیر رسانه‌های نوین متصور است.

رقیبان بسیارند

بازار امروز از چند‌سو برای فعالان صنعت چاپ دیجیتال تحت‌فشار است. نخستین رقیب این بازار اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است. در گذشته اغلب شرکت‌ها برای تبلیغات خود از تراکت‌ها و تبلیغات چاپی در انواع مختلف برچسب و.‌.‌. بهره می‌بردند، اما امروزه یک شرکت با ورود به شبکه‌های اجتماعی و استفاده از اینترنت بخش زیادی از تبلیغاتش را در حوزه الکترونیک و دنیای اینترنت انجام می‌دهد.

همچنین ورود عکاسی و بهره‌گیری از دستگاه‌های چاپ در حوزه‌های مختلف چاپ دیجیتال بازار ما را متزلزل کرده است.
اما رقیبان یا به عبارتی کارخراب‌کن‌های این صنعت فعالان خود بازار هستند که به دلیل کم بودن مشتری به کمترین قیمت راضی می‌شوند و حتی خیلی پایین‌تر از قیمتی که اتحادیه تعیین کرده به مشتری خدمت می‌دهند و در این حالت بازار را خراب کرده‌اند.

متاسفانه عدم‌مدیریت یکپارچه در بین صاحبان این کسب‌و‌کار موج می‌زند، به‌گونه‌ای که حتی اعتماد مشتریان را هم نسبت به چاپکاران از بین برده است، زیرا قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شود و بینش و اهداف مشترکی در این سیستم وجود ندارد.
این عدم‌ثبات قیمت بزرگ‌ترین تهدید برای یک سرمایه‌گذار در صنفش به شمار می‌آید. در واقع برخی چاپکاران در این حوزه یک آسیب به خودشان می‌زنند و یک آسیب بزرگ‌تر به هم‌صنفان‌شان.

تنظیم و گرد آوری فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه

خدمات بیشتر چاپ دیجیتال ، سود بهتر

خدمات بیشتر چاپ دیجیتال ، سود بهتر

چاپ دیجیتال در اصل شامل دو دستگاه چاپ سیاه و سفید و چاپ رنگی است، اما چاپگران حوزه دیجیتال از انواع پلاترهای In door , Out
door برای چاپ انواع بنر، عکس و انواع چاپگرهای دیگر برای چاپ روی لیوان، شاسی، خودکار و… استفاده می‌کنند تا از این طریق سهم وسیع‌تری از بازار را به دست بیاورند و مشتریان بیشتری جذب کنند.
در واقع این‌گونه فعالیت‌ها کامل‌کننده کار هستند و برای چاپکاران سود بالاتری را به همراه می‌آورند.

مشکلات حضور در بازار چاپ

از بحث شناور بودن قیمت‌ها که بگذریم این صنعت ساعت کاری مشخصی ندارد و ممکن است شما به مدت ۱۵ ساعت در روز کار کنید چرا که بازار آزاد است و مشتری ممکن است یک کار ۵۰۰ صفحه‌ای را ساعت شش عصر بیاورد و برای فردا صبح بخواهد، پس قبل از ورود به این بازار مسئله ساعت کاری را برای خود حل کنید، همچنین از نظر جسمی فرد ممکن است ساعت‌ها پشت سیستم باشد، طرح بزند و تایپ کند که این روال آسیب‌های بسیاری به چشم و کمر می‌زند.

در ادامه لازم است اشاره کنم که تعهد مدیریت به اجرای تغییر و نوآوری و پرهیز از داشتن یک بینش رقابتی برای آینده، می‌‌تواند به‌عنوان یک تهدید مطرح باشد.
این در حالی است که تغییر در بینش مدیریتی و رفتار سازمانی کارکنان و ایجاد تغییر در زیرساخت‌های مدیریتی می‌‌تواند دست‌کم در حد ۲۰ درصد موثر باشد و باعث ارتقای کیفیت، ذخیره‌سازی و بهره‌برداری بهینه از زمان و ظرفیت‌های موجود بازار باشد.

یک پیشنهاد

ورود به هر عرصه‌ای پیش‌شرط‌های خود را دارد. دو شرط اساسی ورود به‌حوزه چاپ به نظر من علاقه و تجربه است، در غیر ‌این صورت در این بازار خیلی دوام نمی‌آورید. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای سرمایه‌گذاری در مراکز تجمیع چاپکاران وارد نشوید، به دلیل همان موضوعی که پیش تر درخصوص رقابت ناعادلانه بین چاپکاران گفتم شما نمی‌توانید سودی در این مراکز بگیرید، اما فروشگاه‌های که به‌صورت تکی در مناطق مختلف شهر فعالیت می‌کنند سود بالایی دارند.‌

و در نهایت لازم است تاکید کنم کار خود را با چاپگرهای خیلی گران و حرفه‌ای شروع نکنید، به قول قدیمی‌ها با پیکان شروع کنید تا دست‌تان راه بیفتد. برای یک چاپکار لازم است تا توانایی تعمیرات جزئی و تعویض قطعات دستگاه را داشته باشد و این کار با خرید دستگاه‌های کارکرده و تسلط بر سازوکار آنها محقق خواهد شد.

فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه

آموزش تیز کردن تیغ های برش کاغذ

آموزش تیز کردن تیغ های برش کاغذ با سنگ کاسه ای

در راستای مطالب آموزش صحافی و طلاکوب رایگان:

معمول ترین کارهای سنگ‌زنی عبارت از تیز کردن ابزارها و کار روی قطعات آب داده شده و بدون آب. منظور از سنگ زدن برطرف کردن ناهمواری های سطوح کار (پلیسه‌گیری) و یا سنگ زدن قطعات گرد و یا تخت که باید دقت اندازه داشته و سطوح آنها کاملا دقیق و صاف باشند.

سنگ زدن نیز جزو کارهای براده‌برداری است. وسیله یا ابزار سنگ زدن اکثر اوقات سنگ سمباده گردان است که بوسیله دانه‌های خود از روی قطعات براده‌های بسیار ریز و ظریفی جدا می‌کنند. چون معمولاً سرعت محیطی سنگ سمباده خیلی زیاد است موجب اصطکاک زیاد شده و در نتیجه باعث سرخ شدن براده‌ها می‌گردد.

ترکیبات سنگ سمباده :
سنگهای سمباده از ذرات سخت گوشه‌دار و تیز (وسیله تیز کردن) که با چسب مخصوصی بهم متصل شده‌اند ساخته می‌شوند.

وسیله یا مواد سنگ‌زنی :

انواع مواد سمباده‌زنی :

مواد سمباده‌کاری بر دو نوع اند مصنوعی و طبیعی.

مواد سمباده کاری طبیعی عبارتند از کروند طبیعی و خاک سمباده یک نوع از مواد سمباده زنی طبیعی سنگ چخماق است. برای سنگهای مسباده اغلب مواد سمباده‌کاری مصنوعی مصرف می‌کنند.

الکتروکروند :
(اکسید آلومینیوم) از خاک رس در کوره‌های الکتریکی استخراج می‌شود.دو نوع کروند وجود دارد یکی نرمال کروند (NK) دیگری کروند خالص (EN).

سیلیسیوم کاربید :
یاکاربوروند که از شن سنگ چخماق و پودر زغال استخراج می‌شود دارای رنگی نزدیک به خاکستری یا سبز بوده و عبارت از ذرات براق از نوع الماس است.

انتخاب وسیله یا مواد سمباده زنی :
کروند طبیعی برای فلزات سمج مانند فولاد و سیلیسیوم کاربید برای فلزات شکننده مانند چدن.

دانه‌بندی مواد سمباده‌زنی :
مواد سمباده‌کاری ابتدا بوسیله دستگاه‌های آسیا به ذرات ریز خوردمی‌شوند و بزرگی دانه‌های حاصله به این طریق را به نام دانه‌بندی آن خوانده‌اند.برای ساختن سنگ سمباده درشت و ریز (زبر و نرم) ذرات آسیا شده را از الک‌های مختلف می‌گذرانند و آنها را از نظر بزرگی ذرات تقسیم‌بندی می‌کنند.علامت‌گذاری دانه‌ها از نظر شماره الک صورت می‌گیرد به این طریق که آنها را از الک عبور داده و هر یک را بر حسب نوع و شماره الکی که دانه‌ها از آن گذشته‌اند با اعداد عربی شماره‌گذاری می‌‌نمایند.

انتخاب دانه‌بندی:
دانه‌بندی سنگ سمباده در قدرت سمباده‌کاری و نوع سطح قطعه کار از نظر پرداخت اثر مستقیم دارد.

دانه‌بندی خشن: سنگهای سمباده‌ای که دانه‌بندی درشت داشته باشند دارای قدرت زیاد بوده ولی سطح قطعه کار زبر خواهد بود.

دانه‌بندی ظریف: قدرت سمباده کاری اینگونه سنگها کم بوده ولی سطح کار را کاملاً صاف پرداخت می نمایند‌.

اتصال یا چسب مواد سمباده‌کاری :
ذرات یا دانه‌های بیشمار تیز کننده با چسبی مخلوط شده و در قالب‌ها به فرم سنگ سمباده در می‌آیند.

چسب سرامیک: یا چسب سفال از گل و سنگ چخماق و (فلدشپات) بدست می‌آید. سنگها را پس از درآوردن از قالب در کوره‌های مخصوص حرارت داده و می‌پزند.معمولاً بیش از ۷۵ درصد کلیه سنگهای سمباده با چسب سرامیک مخلوط و چسبانده شده‌اند سنگها در برابر ضربه خیلی حساس بوده لیکن در مقابل حرارت دوام بسیار خوبی دارند.

چسب‌های معدنی :
چسب ماگنزیت : درهوا سخت می‌شود در برابر رطوبت خیلی حساس و فقط برای سمباده‌کاری خشک مناسب می‌باشد.

چسب سیلیکات : که ماده اصل آن سیلیکات دو سدیم و در مقابل آب دوام دارد و از همین جهت برای سمباده‌کاری مربوط مصرف دارد.

چسب گیاهی :
که از لاستیک و لاک (صمغ درخت) یا با کلیت بدست می‌آید.چون با دوام بوده و خاصیت ارتجاعی دارد برای ساختن سنگ سمباده‌های نازک که پروفیل تیز دارند خیلی مناسب است.چسب با کلیت برای حرارتهای بسیار زیاد مصرف می‌شود.لاستیک و لاک در مقابل حرارت چسبناک می‌شوند.

انتخاب چسب :
ارتباط با نوع سمباده‌کاری دراد مثلاً کف‌سایی،گردسایی و ابزارسایی و هم چنین به جنس سائیدنی و بزرگی سطح اصطکاک حاصل بین سنگ سمباده و قطعه کار نیز مربوط است.

سختی سنگهای سمباده :
اگر در موقع سنگ زدن یکی از دانه‌های سنگ کند شود در نتیجه اضافه شدن فشار برش آن دانه از چسب بدنه جدا خواهد شد.سختی یا نرمی سنگ هیچ ارتباطی با سختی ذرات سمباده کاری ندارد بلکه ارتباط مستقیم با نوع چسب یا اتصال آن دارد. سنگهای سخت نسبت به سنگهای نرم دارای اتصال محکمتری هستند.درجه سختی سنگهای سمباده را با حروف مشخص می‌کنند.

انتخاب درجه سختی :
ذرات کند و سائیده شده سنگ بایستی از چسب جدا و جای خود را به دانه‌های تیز بدهند از این جهت سنگهای نرم را برای فلزات سخت و سنگهای سخت را برای فلزات نرم بکار میبردن.چنان چه سطح اصطکاک بین سنگ و قطعه کار زیاد باشد دانه‌های سنگ خیلی زود سائیده می‌شود و به این جهت برای چنین کارها لازم است که سنگهای نرم استعمال شود و در مورد سختی سنگ سمباده باید سختی سنگ را از سختی کار تشخیص داد. منظور از سختی خود سنگ سختی آن در حال سکون است در حالی که سختی کار ارتباط با سرعت محیطی آن دارد و هرچه سرعت محیطی کمتر شود به همان نسبت اثر سنگ نرمتر خواهد بود.

شکافهای ذره بینی سنگهای سمباده :
منظور از شکافهای ذره‌بینی عبارت از تقسیمات فضایی دانه‌ها و وسیله اتصال (چسب) و سایر سوراخها و خلل و فرجی است که در سنگ موجود است . شکافهای ذره‌بینی سنگ سمباده ها ممکن است خیلی باز و یا متراکم باشد و نوع این شکافها را معمولاً با اعداد عربی مشخص می‌کنند.

سنگهای سمباده :
برای انجام کارهای مختلف سنگ‌زنی سنگهای فرم‌دار متناسبی بکار برده می‌شوند. فرم و اندازه سنگ سمباده‌ها بفرم درآمده‌اند.

مواظبت سنگهای سمباده :
سنگها را باید از تصادم و ضربه محافظت کرده و در محل خشکی نگاه داری کنند.

بستن سنگهای سمباده :
قبل از بستن سنگ به روی میل خود باید از آن از نظر ترک‌خوردگی آزمایش صدا به عمل آورند. برای انجام این کار سنگ را بحال آزاد روی میله‌ای واداشته و با یک چکش چوبی به آن می‌کوبند در این حال سنگ باید صدای کاملاً روشنی داشته باشد سنگ هایی که با چسب گیاهی چسبانده شده باشند بدون صدا خواهند بود.برای آن که گردش چرخ سنگ سمباده کاملاً آرام بوده و سطح سنگ خورده کاملاً صاف درآید لنگی سنگ از هر جهت گرفته می‌شود.

برای برطرف کردن لنگی سنگ از وزنه‌های تعادلی که در فلانش سنگ روی راهنمای دم چلچله قابل حرکت می‌باشند استفاده کرده و آنها را آن قدر روی راهنما تغییر مکان می‌دهند تا چرخ تعادل پیدا کند.سنگ سمباده روی میل مربوط خود بین فلانشهای تراشکاری شده توخالی طبق محکم بسته می‌شود.

سوراخ این فلانشها بایستی آن قدر بزرگ باشد که به راحتی روی میل سنگ داخل شود و برای آن که سنگ بوسیله دو فلانش کاملاً محکم نگاه داری شود از دو طرف زیر فلانشها پولک های مقوایی یا نمدی و یا چرمی می‌گذارند.

صاف کردن سنگهای سمباده :
منظور از صاف کردن سنگهای سمباده از بین بردن چربی یا کثافات جمع شده روی سنگ و یا پریدگی و شکستگی‌های جزئی دور آن است به ترتیبی که پس از انجام این عمل سنگ کاملاً بدون لنگی گردش کند وسایل صاف‌کاری سنگهای سمباده مختلف است.برای صاف کردن سنگهای خشن کاری چرخهای فولادی پره‌دار به کار می‌برند لیکن برای کارهای ظریف و صاف‌گیری کاملاً دقیق الماس‌های مخصوص بکار برده می‌شود.

سرعت محیطی سنگ های سمباده :
سرعت محیطی سنگ سمباده نیز عبارت از همان سرعت برش آن است و بر حسب متر در هر ثانیه معین می‌شود.

در اثر زیاد شدن سرعت محیطی خطر شکستن و از جا در رفتن سنگ در اثر نیروی گریز از مرکز اضافه می‌شود و در نتیجه پرتاب قطعات سنگ به اطراف امکان تولید خطرات جانی وجود دارد برای جلوگیری از این پیش آمد و سایر خطرات برای سنگهای مختلف که با چسبهای مختلفی چسبانده شده‌اند و هم چنین برای کارهای مخلتف سنگ زدنی حداکثر دور لازم تعیین شده است.برای سنگ هایی که با چسب سرامیک یا چسب گیاهی چسبانده شده‌اند این حداکثر سرعت برای کارهایی که با دست سنگ زده می‌شوند است باید توجه داشت که هر سنگ سمباده همیشه قبل از آن که مورد استفاده قرار داده شود باید یک آزمایش از نظر گردش از آن برای مدت پنج دقیقه به عمل آید.

تیز کردن ابزارها :
ابزارهایی مانند تیغه فرز و نظائر آن اغلب در موقع تحویل از طرف کارخانه سازنده ضمیمه یادداشتی که در آن جمله مختصر «مکرر تیز شونده» توصیه شده است تسلیم خریدار می‌شود.ابزارهای کند زمان لازم برای انجام کار را بالا برده و ضمناً سطوح کار تراشیده شده با آنها نیز ناصاف و غیر تمیز خواهد بود به اضافه اگر لب ابزار برنده به موقع تیز نشود و کندی آن خارج از وضع عادی شود برای تیز کردن مجدد آن بایستی مقدار زیادی از آن را به وسیله سنگ سمباده از بین برد و بدیهی است که این کار توأم با ضرر مادی است مضاف براینکه در اثر از بین بردن لبه کند شده ممکن است این خطر پیش آید که بعلت تولید گرمای زیاد ابزار برنده سختی خود را از دست بدهد.به این جهت صلاح در این است که به مجرد کند شدن ابزار آن را در اسرع وقت تیز کنند.

ماشین برای سنگ زدن (تیز کردن)افزار :
سنگ سمباده‌های رومیزی و پایه‌دار قاعدتاً برای تیز کردن ابزارهای یک لبه بوسیله دست می‌باشند.

این ابزارها عبارتند از : قلمهای دستی،رانده‌های تراشکاری و صفحه‌تراشی و نظائر آنها.روی پایه ماشین میله‌ای افقی یاطاقان شده است و در یک یا هر دو طرف این میله سنگ سمباده سوار می‌شود و میز یا تکیه‌گاه ابزار اغلب اوقات به درجات زاویه تقسیم‌بندی شده است.

ماشینهای ابزار تیزکنی اونیورسال :
این ماشینها را برای تیز کردن ابزارهای چندلبه مانند برقوها،تیغه فرزها،قلاویزها و نظائر آنها به کار می‌برند.این گونه ابزارها را موقع تیز کردن به دستگاهی بسته و با یک حرکت جبری از مقابل سنگ می‌گذرانند.

انتخاب سنگ سمباده :
برای تیز کردن ابزارها سنگهایی از جنس کروند که دانه‌بندی و سختی متوسطی داشته باشند به کار می‌برند.اکثراً ابزارهایی مانند رنده‌های تراشکاری و صفحه‌تراشی را ابتدا با سنگ زبرتری تیز کرده و بعد با سنگهای نرمتر آنها را دقیق تیز می‌نمایند و ابزارهایی که از جنس فلزات سخت باشند با سنگهای سیلیسیوم کاربید تیز می‌نمایند.

نکاتی که در تیز سنگ زدن باید مراعات شود :

۱) باید در جهت مخالف لبه برنده سنگ زد والاّ تولید پلیسه می‌کنند.

۲) مقدار فشار باید کم باشد تا از گرم شدن زیاده از حد جلوگیری شود.

۳) در سنگ زدن مرطوب مایع خنک‌کاری باید به اندازه کافی جاری باشد و چنانچه قطره قطره بچکد در قطعه کار ترکهایی در اثر تنش داخلی ایجاد می‌شود.برای آنکه وضع سنگ زدن کار دیده شود اغلب از طریق خشک کارها را سنگ می‌زنند و باید توجه داشت که در این حال ابزارها که زیاده از حد گرم شده‌اند نباید به منظور خشک کاری در آب فرو برد (ترکهای تنشی).

سنگ زدن ناهمواریهای کارها :
لبه و درزهای قطعات ریختگی و پرس شده و سایر ناهمواریها را اکثراً بوسیله سنگهای دستی از بین می‌برند.قطعات کوچک و دستگیر را با دستگاه سنگ میزی یا زمینی کوچک درست می‌کنند و اگر وضع کارها طوری باشد که به سهولت غیرقابل حمل ونقل باشند مثلاً کارهای بزرگ و سنگین و یا کارها ریختگی که اغلب فرم غیر ساده‌ای دارند و هم چنین ریل های تراموا و خط آهن و قطعات ساختمانهای فولادی و غیره را در این مورد با دستگاه سنگ قابل حمل و نقل مانند دستگاه سنگ خرطومی کار می‌کنند.در این دستگاه سنگ توسط موتوری که وصل به یک میله قابل خم شدن است به گردش در می‌آید این میله را مانند یک لوله پلاستیکی می‌توان به هر طرف خم کرد و با سنگی که به سر آن بسته شده است نقاط مختلف کار را مطابق دلخواه سنگ زد. در این طریق سنگهایی که به کار برده می‌شوند خشن بوده و نتیجتاً نقاط سنگ خورده کاملاً صاف و پرداخت نیست.دستگاه های سنگ خرطومی را ضمناً برای ساختن قالبها و شابلون ها و نظائر این ها بکار می‌برند.

خنک‌کاری در سنگ زدن :
جرقه‌هایی که موقع سنگ زدن به اطراف می‌پرند (براده‌های ریز فلزی سرخ شده) نشانه آن است که در اثر اصطکاک سنگ با کار حرارت بسیار زیادی تولید می‌شود.این حرارت در سنگ و قطعه کار پخش می‌شود.سنگ در اثر حرارت زیاد ممکن است که از هم جدا شده و به اطراف پراکنده شود.از طرف دیگر خود کار هم ممکن است که تغییر فرم داده و یا در صورتیکه آب داده باشد سختی خود را از دست بدهد.رنگ های مختلفی که موقع سنگ زدن روی کار تولید می‌شوند خود علامت بارزی از ایجاد حرارت زیاد است.

برای هدایت و از بین بردن گرمای زیاد باید سنگ و کار را خنک کرد.مایع خنک‌کاری که در عین حال وظیفه دور کردن براده‌های حاصله را دارد بایستی در محل برش با فشار زیاد جاری باشد. وسیله‌ای که برای خنک‌کاری مصرف می‌شود آب است که با پنج درصد سود و یا روغن مخصوص به نام امولزیون مخلوط شده.فولاد را قاعدتاً مرطوب و چدن را اکثراً خشک سنگ می‌زنند پس از انجام کار با سنگ باید جریان مایع خنک کاری را قطع و سنگ را برای مدت کوتاهی در حال گردش به حال خود بگذارند تا مایع مکیده شده در خلل و فرج آن به خارج پاشیده شود.

سنگ زدن خشک منحصراً در حالی باید انجام شود که روی سنگ مخصوصاً جمله (برای خشک سنگ زدن) ذکر شده باشد.در این سنگها برای جلوگیری از ایجاد ترک تنشی هرگز نبایستی کار را در ابتداء خشک سنگ زد و بعد بطور ناگهانی مایع خنک کاری را به جریان انداخت.

جلوگیری از خطرات سنگ کاری :
۱) قبل از بستن سنگ باید توجه کرد که سنگ ترک خوردگی نداشته باشد.

۲) باید امتحان کرد که سنگ در موقع گردش بدون لنگی باشد.

۳) قبل از استفاده از سنگ آزمایش گردش اجرا شود.

۴) سرعت محیطی سنگ از حد مجاز تجاوز نکند.

۵) برای چشم عینک یا حافظ دیگری حتماً به کار برده شود.

۶) موقعی که با سنگهای رومیزی یا پایه دار کوچک کار می‌شود تکیه گاه کار نباید بیش از دو میلیمتر با سنگ فاصله داشته باشد در غیر این حال قطعه کار ما بین سنگ و تکیه‌گاه کشیده شده و باعث شکستن و به اطراف پریدن سنگ خواهد شد.

۷) در سنگ‌کاری خشک براده‌های حاصله باید به خارج مکیده شوند.

۸) پوشش روی سنگ نباید برداشته شود.

۹) سنگی که در حال گردش است نباید به هیچ وجه با دست لمس شود.

سنگ زدن کارهای گرد :
بوسیله سنگ زدن می‌توان قطعات کار را به اندازه دقیق درآورد و سطح خارجی بسیار صاف و خوب به آنها داد سنگ زدن قطعات به دو دسته متمایز تقسیم می‌شود: یکی سنگ زدن سطوح خارجی و یکی سطوح داخلی.

بدست آوردن اندازه صحیح برای قطعات کار بوسیله سنگ زدن خیلی سهل تر از تراشکاری انجام‌پذیر است.دلیل آن هم این است که در سنگ زدن عمق براده بسیار کم است مثلاً ۰۰۲۵/۰ میلیمتر تا ۰۳/۰ میلی متر توجه به حفظ تلرانسهای خیلی کوچک در ساختمان قطعات یدکی و قابل تعویض و هم چنین ابزارها نهایت اهمیت را دارد. با داشتن سطح خارجی بسیار صاف و پرداخت شده در قطعاتی که روی هم می‌لغزند نه تنها از مقدار اصطکاک کاسته بلکه خواص گردش و حرکت هم اضافه می‌شود. به اضافه در اثر کاسته شدن خطوط روی کار به استحکام قطعات نیز افزوده می‌گردد.

سنگ زدن سطوح خارجی گرد :
قطعات دوار استوانه‌ای و مخروطی جزو این دسته از کارهای سنگ زدنی محسوب می‌شوند.موقع سنگ زدن باید سنگ و قطعه کار حرکت‌های معینی را انجام دهند.

ماشینهای سنگ برای کارهای گرد :
حرکت لازم برای سنگ زدن توسط ماشینهای سنگ مخصوص کارهای گرد صورت می‌گیرد.معمول ترین این ماشینها از نوع ساختمانی نرتن هستند.

بستر ماشین سنگ :
حامل میل سنگ و میز که روی آن میل کار نصب است و هم چنین دستگاه مرغک می‌باشد.

میل سنگ :
که حرکت اصلی دورانی و بار را به سنگ می‌دهد. این میل روی پایه پهلویی میز بطور متحرک تنظیم شده است.سنگ روی این میل سوار شده و حرکت خود را از موتوری می‌گیرد.قطعه کار حرکت دورانی خود را از دستگاه میل‌کار می‌گیرد و برای حرکت آن از موتوری استفاده می‌شود.جعبه دنده ایکه در این دستگاه تعبیه شده است امکان تنظیم دورهای مختلفی را می‌دهد.مرغک قاعدتاً گردش دورانی ندارد.برای بگردش درآوردن کار صفحه مرغکی که روی میله کار گردش می‌کند بکار برده می‌شود.جهت گردش سنگ و قطعه کار هر دو یکی است بطوری که مخالف هم به حرکت در می‌آیند. میز ماشین :

بار جنبی را انجام می‌دهد (حرکت طولی) و شامل قسمت زیر و رو است.قسمت رویی یا بالایی میز عبارت از دستگاه میل کار و مرغک است و هر دوی آنها روی راهنمایی بطور قابل تنظیم پیچ شده‌اند و کار بین دو مرغک دستگاه میل کار و دستگاه مرغک بسته می‌شود.

میز توسط دستگاه چرخنده‌ای یا هیدرولیکی بطرف راست و چپ حرکت طولی خود را که بوسیله بسته ایی در طرفین محدود و قابل تنظیم است انجام می‌دهد.یک حرکت رفت و برگشت میز را کورس مضاعف می‌گویند و تنها یک حرکت رفت یا برگشت را کورس می‌نامند.

بار جنبی را باید متناسب با نوع سطح کار تقاضا شده بتوان کمتر یا بیشتر نمود.در دستگاه چرخنده‌ ای بارهای مختلف (سرعت میز) بطرو محدود قابل تنظیم است و در دستگاه هیدرولیکی تنظیم سرعت میز بطور غیرپله‌ای در حدود معینی انجام پذیر است.

دستگاه مرغک :
تکیه‌گاهی برای قطعه کار است.استوانه توخالی دستگاه مرغک با مرغک توسط فنری مخالف کار فشرده می‌شوند بطوریکه قطعه کار در اثر گرم شدن آزادانه قابل انبساط خواهد بود.

وسیله صاف کردن :
صاف کردن و دقیق کردن سنگهای سمباده توسط قطعه الماسی که در دستگاهی بسته می‌‌شود صورت می‌گیرد. این دستگاه را موقع صاف کردن ممکن است روی مرغک یا میز و یا روی میل سنگ محکم بست.با به کار بردن لینت‌هایی که روی میز بسته می‌شوند می‌توان از خمیده شدن قطعات نازک و بلند جلوگیری بعمل آورد.

سنگ زدن سطوح خارجی گرد روی ماشین‌ تراش :
این طریقه در موارد استثنایی به کار برده می‌شود و برای انجام این کار دستگاهی لازم است که بتوان آن را روی قلم گیر ماشین تراش نصب کرد.راهنماهای این ماشین را بایستی با نهایت دقت از براده‌های سنگ و آب خنک‌کاری محافظت کرد.

سنگ زدن طولی :
نوع و طریقه سنگ زدن ارتباط با نوع و اندازه قطعات دارد مثلاً قطعات بلند مانند انواع میله‌ها و میل پیچ‌ها و نظائر آنها را طولی سنگ می‌زنند و در این حال کار را ما بین مرغک‌ها می‌بندند.برای آن که انجام این کارها از نظر اقتصادی مقرون به صرف باشد باید علاوه بر انتخاب سنگ صحیح توجه کرد که سرعت برش سنگ و سرعت محیطی قطعه کار و بار جنبی و عمق آن و خنک‌کاری به طرز صحیحی صورت گیرد.

انتخاب سنگ :
برای سنگ زدن طولی،اغلب اوقات سنگهای تخت بکار برده می‌شوند.قاعدتاً سنگهای نرم با وجودی که نسبت به سنگهای سخت زودتر سائیده شده و از بین می‌روند معهذا مقرون بصرفه هستند زیرا که این گونه سنگها تیزی خود را خود به خود حفظ کرده و قدرت براده‌گیری قابل ملاحظه‌ای دارند

فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه

مقایسه دستگاه های طلاکوب موجود در بازار ایران

مقایسه دستگاه های طلاکوب موجود در بازار ایران

۱- کیفیت فوق العاده آلیاژ  و قطعات  بکار رفته در دستگاه به دلیل دقت در تراشکاری ، فرز کاری و ریـــــخته گری
۲-ظرافت چاپ و دوام فوق العاده کار چاپی و عدم پاک شدگی کار به دلیل قدرت فشار و پرس حروف روی کار در مقایسه با سایر دستگاه های موجود در بازار
۳-عدم نیاز ممتد به برق وار کردن دستگاه با حـــــــــرارت ذخیـــره شــده
۴-عدم داشتن استهلاک خاص برای هر یک از قطعات به استحکام قطعات
۵- قیمت بسیار پائین المنت دستــــگاه در صورت خــــرابی(در دراز مدت)
۶- یادگیری بسیار آسان کار با دستگاه به دلیل ننداشتن قسمت پیچیده و مشـــکل
۷- استفاده صدرصد فلز و عدم استفاده پلاستیک در دستگاه به این معنی که این دستگاه صرفاً جهت زرکوب ساخته شده است و مثل سایر دستگاه های موسوم به دیجیتال در بازار تغییر کاربری داده نشده
۸- استفاده تقریباً همه نوع فویل های طلای موجود در بازار و عدم وابستگی به نوع ویژه ای از فویل طلاو استفاده  از کمترین عرض نوار طلا در مقایسه با سایر دستگاه ها که از سطح مقطع زیادی از طلا استفاده می کنند این به  نوبه خود باعث افزایش قیمت تمام شده کار می شود اما این دستگاه حتی  ضایعات فویل طلای سایر دستگاه ها نیز استفاده می کند.
۹- شفافیت و درخشندگی بسیار بالای کار حک شده روی جلد به طوری شباهت بسیار زیاد و کاملاً قابل تطبیقی با طلای اصل دارد و غیر قابل مقایسه بودن این کیفیت و درخشندگی با سایر دستگاه از جمله دستگاه های سوزنی دیجیتال(مدل تقلبی) در بازار به طوری کیفیت چاپ این دستگاه بسیار مات بوده و سیستم این دستگاه ها به دلیل عدم وجود پرس و فشار در ماشین دستگاه فقط حاله ای از رنگ طلا را روی جلد اثر می گذارد و که این امر باعث شده بسیاری از دانشگاه ها و دفاتر تبلیغاتی از پذیرش چنین کیفیت کاری خود داری و از سیستم زرکوب خط زن استفاده کنند .
۱۰- قابلیت چاپ طلا روی سررسید ، تقویم ، کارت عروسی به وسیله همین دستگاه که در مقایسه با دستگاه های با عنوان طلاکوب دیجیتال این دستگاه فاقد این امکان بوده زیرا این دستگاه فقط برای تغذیه باید از گالینگور خام استفاده کرد و جلد ساخته شده را نمی توان برای چاپ به این دستگاه ها داد.

فروشگاه کارت عروسی و صنایع دستی نگارخانه